یکشنبه ۹ مهر ۱۳۸۵ - ۱۴:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: اتریش یکشنبه اول اکتبر (9 مهر) شاهد برگزاری انتخابات جدید پارلمانی است.

در مجموع، هفت حزب در این کشور با یکدیگر برای کسب 183 کرسی شورای ملی در وین رقابت می‌کنند.
خبرگزاری سوئیس از وین گزارش کرد، اولین شعبه‌های اخذ رای از بامداد امروز به وقت محلی در شهرهای بزرگ و فرودگاه وین کارشان را آغاز کرده‌اند. در مجموع، 6.1 میلیون اتریشی واجد شرایط رای‌دهی هستند.
بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی‌ها احتمالا حزب محافظه‌کار ملت (او.فا.پ) که ولفگانگ شوسل، صدراعظم اتریش ریاست آن را بر عهده دارد، دوباره قوی‌ترین فراکسیون را در شورای ملی این کشور به دست آورد.
سوسیال دموکرات‌ها به عنوان مخالفان حزب حاکم در این نظرسنجی‌ها دو تا سه درصد عقب‌تر از او.فا.پ هستند.
در نبرد برای تشکیل دولت جدید در اتریش احتمالا سومین جایگاه متعلق به جدال تنگاتنگ میان سبزها و حزب راستگرای آزادی (اف.پ.او) خواهد بود. اگر همان گونه که انتظار می‌رود اکثریتی بر پارلمان اتریش حاکم نشود، آنگاه به گفته کارشناسان بر اسسا نتایج احتمالی انتخابات، ائتلاف بزرگی از سیاه و قرمزها به رهبری شوسل در این کشور تشکیل شود.
عملکرد سبزها احتمال تشکیل ائتلافی کوچک را نیز ممکن خواهد ساخت. او.فا.پ و اس.پ.او ائتلافی را با حزب آزادی تشکیل داده‌اند که در رقابت‌های انتخاباتی اخراج خارجی‌ها را خواستار بوده است. هنوز مشخص نیست که آیا "اتحاد آینده اتریش" (ب.زد.او) شریک ائتلافی شوسل به رهبری یورگ هایدر، رهبر سابق اف.پ.او امکان ورود به پارلمان را میسر خواهد کرد یا نه. انتخابات ساعت 17 امروز به وقت محلی خاتمه می‌یابد. اندکی پس از آن، اولین پیش‌بینی‌ها بر مبنای پرسش از رای‌دهندگان منتشر خواهند شد. احتمال می‌رود نتیجه نهایی این انتخابات بین ساعت 19 و 30 تا 20 به وقت محلی مشخص شود.
کد خبر 5147

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز